vineri, 18 februarie 2011

Şi ultimul concert


Da. Acesta este ultimul Concert... Luminile se sting aici, pentru a se aprinde mai mult şi mai puternic, la masa mea de lucru. Timpul, stăpânul tuturor, îmi falimentează blogul, fiind insuficient pentru o singură viaţă. Timpul e din ce în ce mai rapace, aspirându-ne zilele ca pe nişte clipe, expirând lucruri începute şi neterminate. Trebuie să scriu, trebuie să mă retrag în liniştea singurătăţii mele, acolo unde mă aşteaptă un Filosof de ocazie (roman în lucru), singur şi trist. L-am neglijat, dar nu l-am părăsit, iar povestea lui trebuie să meargă mai departe. Un personaj, o dată plămădit, trezit fără voia lui din întuneric, tras spre lumină, împins pe pagina unei cărţi, devine o entitate de care eşti răspunzător. Filosoful meu aşteaptă, făcându-se din ce în ce mai palid, suferind de indiferenţa demiurgului său. Mă întorc la el, pentru a-i dărui libertatea, pentru a-i deschide porţile spre o lume care sper că-l va primi. Iar noi? Poate ne vom mai întâlni... Aici ori în Atlantida... Mulţumesc tuturor celor care şi-au făcut timp pentru a asculta Simfonia Viselor, promiţându-le că înaintea fiecărui răsărit, eu stau în nesomn, adunând cuvinte şi imagini pentru cărţile pe care le scriu. Oricum, vă voi anunţa pe această cale, ori de câte ori, vor veni spre voi (prin cărţi), gândurile mele.

Cu respectul cuvenit tuturor celor care iubesc cartea,
A. C. Pahomi



Acesta era ultimul concert pregătit pentru voi, ultima pagină pe care o întorceam înaintea tăcerii. Însă, am primit un telefon! Bizar şi surprinzător! O voce, uşor hârâită, îmi vorbea despre cartea mea, Umbra de dincolo... Despre Simfonia Viselor şi despre momentele în care simte nevoia să evadeze din suferinţa unei maladii necruţătoare. Un om condamnat să trăiască într-un scaun cu rotile, a descoperit libertatea, urcând pe scara literelor mele. Mi-a mulţumit, dându-mi fiori pe şira spinării. Am simţit gustul metalic al vinovăţiei şi m-am răzgândit. Mă voi aşeza la pianul gândurilor mele şi voi cânta la patru mâini, interpretând concerte mari şi concerte mici, pentru un om care poate umbla doar închizându-şi ochii. Stimate Domn, aşezaţi-vă comod, fiindcă voi concerta în continuare, chiar dacă ar fi să o fac numai pentru Dumneavoastă...

6 comentarii:

  1. Sincer, ma bucur ca ati ales sa concertati in continuare, eu simt nevoia acestor concerte, simt nevoia sa aud asemenea splendori!!! In momentul asta, tot romanul trebuie sa auda asemenea idei si ganduri ca sa se "destepte" odata si sa salveze cetatea!
    Concertati pana rasuna in sufletul tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  2. Atunci când "sufletul românului" îşi va aminti că "eu sunt tu", fără a dezordona valorile, vom intra în normalitate, uimind toate cetăţile lumii. Vă mulţumesc, aşezându-mă pe scaunul din faţa pianului.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu e bine să abandonaţi ceea ce aţi început, călcând cu dreptul.
    Vă înţeleg refuzul împrăştierii prin obligaţia zilnică a oferi celorlalţi picături de text, dar noi – cei mulţi – avem nevoie o îmbărbătare autentică şi dezinteresată, spusă cu glasul sincerităţii. Suntem sătui de demagogie!...
    Rămâneţi alături de noi! (Noi care suntem Dumeavoastră...)

    RăspundețiȘtergere
  4. A apărut greşit: Anonim a spus comnetariul de mai sus, nu autorul blogului A.C. Pahomi. (Probabil, din nepriceperea mea de anonim nou...)

    RăspundețiȘtergere
  5. NUUUUUUUUUUUU!.....

    Are dreptate Anonimu' anterior!

    Rămâneţi şi daţi-ne măcar, din când în când, amăgirea mângâierii cu vorbe rostite cu glasul inimii...

    RăspundețiȘtergere
  6. AŞA E! Vă strig eu, tocmai din străfundul Australiei, unde cuvintele tale Pahomi, sunt sorbite cu nesaţul unui însetat osândit la pustiul îndepărtării...

    Rămâi şi dă-ne în continuare...

    RăspundețiȘtergere