duminică, 2 februarie 2014

Foșnet de pagini

O carte se pregătește să apară... Sustrageri de la asemănare, scrisă de Dan Ursuleanu. O carte de poezie, un drum alb al teribilelor vise care se plămădesc în trăirile unui om de spirit. Se pregătește o carte, ca o șoaptă venită de dincolo de viață, ca un glob de gânduri nerostogolite niciodată pe acest pământ... Și asta, fiindcă, Dan Ursuleanu, în delicata lui sfială ascunsă sub masca umorului fin, nu și-a dăruit reveriile tiparului, considerând că visele nu i se terminaseră încă. O boală cumplită l-a grăbit să plece, ducând cu el restul de cuvinte, lăsând în tăcere manuscrise pline de trăiri. Ca un omagiu adus celui pe care l-a admirat și alături de care a trăit în valsuri de cuvinte, doamna Camelia Stănescu Ursuleanu, recitind în liniștea văduviei aceste versuri, a decis să le dăruiască tuturor celor care l-au cunoscut, l-au îndrăgit, l-au respectat, precum și celor care vor să învețe să viseze. Alături de ea, oameni ”de cuvinte”, ca Ștefan Ghidoveanu, Sofia Șincan sau Titus Vîjeu s-au îngrijit ca acest demers nobil să prindă contur, iar acum, la un an de la plecarea lui Dan Ursuleanu, se aude un foșnet de pagini...... ”Pot să admir, mă lasă totul rece, Mă despresor și lanțul mă petrece. Imi place viața și admir ce-i stins, Sunt un câștigător mereu învins. Nădejdea la pământ, speranța crez, Fidel iubirii însă o trădez. Rămân umil, râvnesc la culmi de slavă, Vreau să fiu liber, inima mi-e sclava.” Poezia Capcana oglinzii de Dan Ursuleanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu